Navigari incepute intr-un motor de cautare
Utilizatori ce folosesc exclusiv Google
Trafic venit din motoarele de cautare
Ignora reclamele in favoarea rezultatelor organice
Utilizatori ce citesc doar prima pagina afisata de Google
Conform unui studiu facut in 2015 de catre Infront Webworks, prima pagina returnata in urma unei cautari, primeste 95% din traficul web. Doar 4.5 dintre utilizatori, sunt dispusi sa caute in urmatoarele 5 pagini si doar 0.5% din utilizatori sunt dispusi sa caute mai departe de pagina 7. Nu exista un “secret”, nu exista un buton sau o cale usoara prin care sa ajungi in primele pagini. Doar multa munca, un plan bine definit pe termen mediu si lung, dedicatie, creativitate si staruinta, tenacitate. Este de retinut ca algoritmul Google se schimba constant pentru a preveni tehnicile de black-hat SEO, aceste schimbari nefiind anuntate public. Pe parcursul unui singur an, sunt in jur de 500 de schimbari in privinta algoritmului Google pentru SERP.
Invers cronologic, schimbarile majore facute de catre Google, s-au referit la site-urile ce beneficiaza de protocolul Https (2016), full responsive(mobile friendly) in 2015, Pigeon pentru integrare cu Google Maps in 2014, Hummingbird in 2013 prin care s-a introdus predictibilitatea cautarilor si Penguin in 2012 care a fost un raspuns la tehnicile de Black Seo: spamming si link-uri nenaturale.
Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare (Search Engine Optimization-SEO) reprezinta una dintre cele mai importante forme de promovare, motoarele de cautare fiind prima si cea mai importanta sursa de trafic de calitate.
SEO este compus din 2 parti:
- on-site sau on-page (optimizarea propriu-zisa a site-ului sau modul in care site-ul tau este perceput, citit, indexat de catre motoarele de cautare)
- off-site sau off-page (sau cum “percep” alti utilizatori site-ul tau respectiv cat de multi il apreciaza, oferindu-i “votul de incredere” prin citarea sau legatura inclusa in pagina sa, catre site-ul tau(backlink).
On-site SEO se refera la factori ca:
- alegerea unui domeniu care sa respecte standardele motoarelor de cautare
- construirea unui website care sa respecte standarde declarate de catre motoarele de cautare
- alegerea si folosirea corecta a cuvintelor cheie in construirea de continut etc.
Procesul de optimizare la nivel on-site, poate dura de la cateva ore pana la saptamani sau chiar luni de munca in functie de marimea si complexitatea site-ului.
Complementar se impune si o activitate de mentenanta perioadica in scopul asigurarii unei continuitati, odata cu adaugarea si/sau modificarea de text si media.
Optimizarea off-site sau link building-ul, poate fi perceputa ca si un concurs: imagineaza-ti ca site-ul tau este pretendentul pentru prima pozitie din rezultatele motoarelor de cautare iar backlink-urile reprezinta voturile date de membrii juriului.
Astfel, numarul, dar mai ales calitatea backlink-urilor(direct reflectata in calitatea site-urilor de unde trimite link-ul) este factorul cel mai important in clasarea site-ului tau cat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare.
O campanie corecta, profesionala de link building ar trebui sa contina in cea mai mare parte doar backlink-uri de la site-uri care fac parte din nisa ta(daca site-ul tau vinde hainute pentru copii nu ar trebui ca primeasca backlink-uri de la un site/blog/forum care are ca principal punct de interes materialele de constructii). Este un proces continuu si sutinut.
Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare urmareste cresterea numarului de vizitatori, a vanzarilor sau a abonatilor interesati in mod direct de site-ul tau. Este necesar ca optimizarea sa fie facuta progresiv si in acord cu recomandarile motoarelor de cautare intrucat executata gresit, defectuos, pot atrage penalizari sau chiar excluderi din motoarele de cautare (e ca si cum produsul tau nu mai are loc pe raft si zace in depozit unde nu-l vede nimeni).
Promovarea unui site este unul dintre cei mai importanti pasi ai dezvoltarii unui business online: degeaba oferi un produs/serviciu de calitate sau la un pret competitiv daca nu stie nimeni de el.
Pentru a atrage trafic de calitate, site-ul tau trebuie sa fie perceput de motoarele de cautare ca fiind unul relevant, important ce ofera informatii unice, de calitate aflate in stransa legatura cu domeniul de activitate al site-ului (optimizare on-site) dar sa primeasca si votul de incredere din partea altor detinatori de site-uri web sau utilizatori de internet (off-site).