Social Media Marketing (SMM) este procesul de a atrage trafic sau/si atentie prin intermediul retelelor de socializare.
Obictivul principal este acela de a crea notorietate pentru brandul tau si de a construi o comunitate direct interesata de serviciile si produsele pe care le oferi. Principalele metode care vor ajuta la obtinerea acestor rezultate sunt reprezentate de distribuirea de continut, imagini si materiale video care sunt in stransa legatura cu piata in care activezi.
Social Media Marketing este canalul de marketing cu cea mai mare ascensiune din ultimii ani, conform businessinsider, americanii aloca cea mai mare parte din timpul destinat activitatilor online pe site-uri de social media.
Conform jeffbullas:
- 72% din totalul utilizatorilor de internet sunt activi pe site-uri sociale.
- Numarul utilizatorilor de Facebook este de peste 1,15 miliarde.
- 47% din populatia SUA afirma ca principalul mijloc de informare inainte de a face o achizitie online este Facebook.
- 92% din totalul comerciantilor online folosesc Facebook ca mijloc de atragere al clientilor.
- Instagram are peste 1.4 miliarde de utilizatori.
- 34% din totalul comerciantilor online folosesc Twitter pentru a genera vanzari.
Beneficiile pe care le poate aduce utilizarea Social Media Marketing in promovarea afacerii tale sunt multiple, mai jos le vom evidentia pe cele mai importante:
- Ajuta la cresterea notorietatii brandului sau a companiei.
- Ajuta la cresterea traficului catre site-ul tau.
- Ajuta la cresterea numarului de vanzari a produsului/serviciului pe care il oferi.
- Accesibilitate 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an.
- Imbunatateste relatia cu clientul: prin intermediul SMM poti identifica mai usor nevoile clientului, poti organiza o comunitate sau chiar un fan club in jurul brandului tau si poti comunica mai usor ultimele oferte si promotii pe care le oferi.
- Imbunatateste performantele obtinute prin S.E.O..